E-Ticarette Müşteri Etkilemenin Yolları

Müşteriyi etkileyen ilk faktörlerden biri indirim sloganlarıdır. "%50'te varan indirimler" sözü, her fırsatta dikkat çekmiştir. İhtiyacı olmasa bile çoğu insan indirim haberlerinden dolayı alışveriş yapmaktadır. "%20 indirim" yerine, "%50'ye varan indirim" sloganı insanların daha çok dikkatini çekmektedir.

İnsanların alışveriş yaptığı sitenin hızı da en önemli faktörlerdendir. Müşterilerin %64'ü, yavaş bir siteden alışveriş yapmayı tercih etmemektedir. Bu sebepten dolayı, sitenizin hızlı çalışması en önemli kurallardandır.

İnternet alışverişi yapan insanların çoğu, sitedeki boşluklara dikkat etmeden, umursamadan işlem gerçekleştirmektedir. Bu hataların önüne geçilmek için de açık alanlarının kutucuklarının içine, hangi bilginin yazılması gerektiği silik harflerle belirtilmektedir.

Siteye giren müşterilerin dikkatini çeken noktalardan biri, satın al butonlarıdır. Renkleri, şekilleri, büyük ve dikkat çekici sepetler ile alışveriş yapmaya yönlendirilebilir.

İnternet alışverişinde en önemli şeylerden biri de, kelimelerin büyük yazılmasıdır. Büyük harflerin yazıldığı sitelerde, %80 oranında alışverişlerin daha fazla yapıldığı belirlenmiştir.

Müşterileri psikolojik olarak etkileyen başka bir faktör de ücretsiz kargodur. İndirimli 100 lira yazılan bir ürüne oranla, 150 lira ücretsiz kargo etiketi çok daha fazla dikkat çekmektedir. Müşteriler bu durumda daha cesaretli şekilde alışveriş yaparlar.

Sitede, dikkatleri uygun yere toplamak en önemli kurallarından biridir. Sitedeki sıcak noktalar, afişlerdeki noktalar çok önemlidir. Üründen daha çok, ürünün sunumu da çok önemlidir.

Ürünün reklamları da önemli durumlardan biridir. Reklamlarda gelecek zaman yerine, geniş zaman kullanmak çok önemlidir.

Müşteriye kupon ve promosyon kodu seçenekleri sunmak, alışveriş yapmasını sağlayacaktır. Herkese genel indirimler yerine, kişiye özel indirimler çok daha fazla işe yaramaktadır.

E-ticaret sitesine kayıtlı olan e-postalarınız varsa, tüm yenilik ve kampanyalardan haberiniz olur. Çok fazla ilgilenmeyen insanlar, bu mailleri spam olarak işaretlemekte ve site olumsuz duruma düşmektedir.